داستانيه اين زندگي

داستانيه اين زندگي

 پیرمردی اسبی داشت و با آن اسب زمینش را شخم میزد . روزی آن اسب از دست پیرمرد فرار کرد و در صحرا گم شد .همسایگان برای ابراز
همدردی با پیرمرد ، به نزد او آمدند و گفتند : عجب بد شانسی ای آوردی .
پیرمرد جواب داد : " بد شانسی ؟ خوش شانسی ؟ کسی چه میداند ؟"
چندی بعد اسب پیرمرد به همراه چند اسب وحشی دیگر به خانه ی پیرمرد بازگشت . اینبار همسایگان با خوشحالی به او گفتند : " عجب خوش شانسی آوردی !"
 

...اما پیرمرد جواب داد : " خوش شانسی ؟ بد شانسی ؟ کسی چه میداند ؟ "
بعد از مدتی پسر جوان پیرمرد در حالی که سعی میکرد یکی از آن اسبهای وحشی را رام کند از روی اسب به زمین خورد و پایش شکست . باز همسایگان گفتند : " عجب بد شانسی آوردی ؟ "
و اینبار هم پیرمرد جواب داد : " بد شانسی ؟ خوش شانسی ؟ کسی چه میداند ؟ "
در همان هنگام ، ماموران حکومتی به روستا آمدند . آنها برای ارتش به سربازهای جوان احتیاج داشتند . از این رو هرچه جوان در روستا بود را برای سربازی با خود بردند ، اما وقتی دیدند که پسر پیرمرد پایش شکسته است و نمیتواند راه برود ، از بردن او منصرف شدند .
"خوش شانسی ؟
بد شانسی ؟
کسی چـــه میداند ؟"
هر حادثه ای که در زندگی ما روی میدهد ، دو روی دارد . یک روی خوب و یک روی بد . هیچ اتفاقی خوب مطلق و یا بد مطلق نیست . بهتر است همیشه این دو را در کنار هم ببینیم .زندگی سرشار از حوادث است .
 
(قادری)


نظرات شما عزیزان:

قادري
ساعت9:27---20 آبان 1391
سلام دكتر امين‌پور عزيز
حقير در شوراي نظارت بر صدا و سيما كه تنها نهاد نظارتي برون سازماني صداوسيماست و متشكل از سه قوه است به اصطلاح در حال خدمتم و خارج از بدنه صداوسيماست/ البته چند سال پيش كه جوون بودم خبرنگار واحد مركزي خبر بودم اما بعدش تصميم گرفتم يه جايي برم كه بتونم يقه صداوسيما رو بگيرم لذا اومدم اينجا و بر اساس قانون اساسي صداوسيما موظفه در هر زمينه‌اي به ما پاسخگو باشه (اصل 175قانون اساسي)/ از اونجايي كه ارتباط كاري ما با مديران رده بالاي سازمانه لذا اين دوستي كه فرمودين رو نميشناسم ولي در عين حال از مصاحبت با ايشون خوشحال ميشم و ميتونين تلفن ايشونو به من، و تلفن منو كه تو وب گذاشتم به ايشون بدين/ فرمودين از تويسركان چه خبر كه بايد بگم خيلي خبر ندارم به دليل درگيريهاي كاري سالي يه مرتبه اونم فصل گردو ميرم/ از آقاي چشمه سنگي شنيدم آقاي نوابي فوق گرفته و شهرستانشونه و متاسفانه بيكارن/ كاك صالح عزيز تهران تشريف آوردين زنگ بزنين از نزديك زيارتتون كنيم


امین پور
ساعت15:04---17 آبان 1391
سلام آقای قادری. امروز در چند جای این وبلاگ اسم شما را دیدم و در دو سه جا برایتان پیام گذاشتم. فرمودید در صدا و سیما کار می کنید باعث خوشحالی است یکی از دوستان دیگر من به اسم کیامرز رمضانی با مدرک فوق لیسانس تاریخ در صدا و سیما قسمت تحلیل رادیو های بیگانه است شاید آشنای شما هم باشد.راستی دیگر چه ؟ از تویسرکان چه خبر؟از بچه های همدان مثل ابراهیم نوابی خبر ندارید؟
راستی سری دوم سریال ستایش کی میاد؟


موسوي
ساعت9:20---16 آبان 1391
جناب قادري عزيز
مرسي به خاطر ارسال مطلب زيبايت .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 15 آبان 1391برچسب:, ] [ 13:57 ] [ ]
[ ]