شعر فروغ فرخزاد - خیال تو

شعر فروغ فرخزاد - خیال تو

 

شادم که در خیال تو می سوزم
شادم که در خیال تو می گریم
شادم که بعد وصل تو باز اینسان
در عشق بی زوال تو می گریم

پنداشتی که چون ز تو بگسستم
دیگر مرا خیال تو در سر نیست
اما چه گویمت که جز این آتش
بر جان من شراره ی دیگر نیست

شبها چو در کناره ی نخلستان
کارون ز رنج خود به خروش آید
فریادهای حسرت من گویی
از موجهای خسته به گوش آید
شب لحظه ای به ساحل او بنشین
تا رنج آشکار مرا بینی
شب لحظه ای به سایه ی خود بنگر
تا روح بیقرار مرا بینی

من با لبان سرد نسیم صبح
سر میکنم ترانه برای تو
من آن ستاره ام که درخشانم
هر شب در آسمان سرای تو

غم نیست گر کشیده حصاری سخت
بین من و تو پیکر صحراها
من آن کبوترم که به تنهایی
پر می کشم به پهنه ی دریاها

شادم که همچو شاخه ی خشکی باز
در شعله های قهر تو می سوزم
گویی هنوز آن تن تب دارم
کز آفتاب شهر تو می سوزد

بگذار زاهدان سیه دامن
رسوای کوی و انجمنم خوانند
نام مرا به ننگ بیالایند
اینان که آفریده ی شیطانند

اما من آن شکوفه ی اندوهم
کز شاخه های یاد تو می رویم
شبها ترا بگوشه ی تنهایی
در یاد آشنای تو می جویم

 


 



نظرات شما عزیزان:

امین پور
ساعت10:38---8 ارديبهشت 1391
سلام به همه دوستان گرامی. من تعهد دارم که به وبلاگ سر بزنم و هر روزه ساعت دوازده و نیم تا یک مطالب عزیزان را می خوانم. متاسفانه در دو هفته گذشته در بیمارستان بستری بودم این امکان فراهم نشد . از این جهت از دوستان پوزش می طلبم. از آنجایی این وبلاگ تنها کانال ارتباطی ماست ، خیلی ناراحتم که می بینم همیشه افراد زیادی از آن بازدید می کنند اما تعداد کمی از دوستان مطلب می نویسند. از همه همکلاسی های عزیز درخواست دارم از حال و روز خود و خانواده اطلاعاتی ارائه نمایند. بودنمان باعث سرور است نه کارمان ....




علی صبوری
ساعت21:07---6 ارديبهشت 1391
سلام مرحبابه انتخاب خوبتان، گل پسر نمیخواهید میلتان راچک کنید .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 20:34 ] [ فارغ التحصیلان ]
[ ]