یاد آن آموزگار ساده پوش

یاد آن آموزگار ساده پوش

 

اولین روز دبستان باز گرد                         کودکی ها شاد خندان باز گرد   

باز گرد ای خاطرات کودکی                        بر سوار اسب های چوبکی

خاطرات کودکی زیباترند                              یاد گاران کهن مانا ترند

درس های سال اول ساده بود                     آب را، بابا به سارا داده بود

درس پند آموز روباه وخروس                       روبه مکار و دزد و چاپلوس

روز مهمانی کوکب خانم است                      سفره پر از بوی نان گندم است

کاکلی گنجشککی باهوش بود                     فیل نادانی برایش موش بود

با وجود سوز سرمای شدید                       ریز علی پیراهن از تن می درید

تا درون نیمکت جا میشدیم                        ما پر از تصمیم کبرا میشدیم

پاک کن هایی ز پاکی داشتیم                    یک تراش سرخ لاکی داشتیم

کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت               دوشمان از حلقه هایش درد داشت

گرمی دستانمان از آه بود                          برگ دفتر ها به رنگ کاه بود

مانده در گوشم صدایی چون تگرگ             خش خش جارویی با پاروی برگ

همکلاسی های مــــن یادم کنید                بــــاز هم در کوچه فریادم کنید

همکـــــلاسیــهای درد و رنـج کار                بچــــه های جامه های وصله دار

بچه های دکه سیگــــار ســــرد                کودکــــان کوچک اما مرد مرد

کاش هرگز زنگ تفریحی نبــــود                جــــمع بود و تفریقی نبود

کاش میشد باز کوچـــک میشدیم             لااقل یک روز کـودک میشدیم

یاد آن آموزگاران سـاده پوش                  یــاد آن گــچ ها بودش روی دوش

ای معلم نام و هم یادت بخیر                   یاد درس و آب و بابایت بخیر

ای دبستانی ترین احساس من                 باز گرد این مشق ها  را خط بزن

(عرفانی)



نظرات شما عزیزان:

ساعت17:52---12 آبان 1391
سلام من از این شعر خیلی خوشم امد واقعا دوست دارم این شعر را من به تاریخ زیاد علاقه ندارم ولی
چون در دست امدمانی بد بوده است
چون کل ایران را به باد دادن
img src="http://loxblog.com/images/smilies/smile%20(27).gif" width="18" height="18">


ع.م
ساعت17:43---8 مهر 1391
سلام امروز که ازمدرسه برگشتم به خاطر هشت ساعت تدریس پشت سرهم تاریخ معاصر خیلی خسته بودم ازسرکنجکاوی سری به وبلاگ زدم بااینکه این شعر را بارهاشنیده بودم ولی این بار برایم حس دیگری داشت افرین برحسن انتخابت
پاسخ:سلام خانم مرتضوي بزرگوار تائيد مي كنم كه تدريس تاريخ معاصر واقعا خسته كننده است من دوست دارم روزي 12 ساعت تاريخ ايران و جهان 2 را تدريس بكنم ولي 2 ساعت تاريخ معاصر را تدريس نكنم . راستي من يه شاگردي تو دبيرستان خواجه نصير دارم به اسم مرتضي مرتضوي قره ناز مي خواستم ببينم با شما نسبتي دارند ؟


صبوری
ساعت22:34---5 مهر 1391
سلام
ممنون از شعر خیلی زیبایی که انتخاب کردید یاد دوران بچگی ومدرسه را برای ما زنده کردید
فرا رسیدن بهار علم ودانش بر شما معلمین واستادان عزیز مبارک باد


ساعت19:25---5 مهر 1391
خانم عرفانی عزیز مرسی به خاطر ارسال شعر زیبایت . مهر بر شما مبارک باد .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, ] [ 21:32 ] [ فارغ التحصیلان ]
[ ]